Veelgestelde vragen Amsterdam Light Festival

Boekingen en reserveringen

Moet ik een reservering maken?
We raden je ten zeerste aan om van tevoren online te reserveren. Het is ook mogelijk om tickets direct op de vertreklocaties te kopen. We kunnen echter dan geen garantie geven dat tickets beschikbaar zijn op de dag en tijd van jouw voorkeur.

Kan ik ook een reservering maken per telefoon of e-mail?
Nee, tickets kunnen worden geboekt via onze website, bij een van de LOVERS Canal Cruise verkooppunten en / of de Tours and Tickets winkel op Damrak 26.

Hoe ontvang ik na het reserveren mijn tickets?
Na het plaatsen van een bestelling, ontvang je eerst een orderbevestiging met de details van de boeking, na enkele minuten zul je de mail ontvangen met de tickets bijgevoegd.

Ik heb een boeking gemaakt maar ik ontvang geen orderbevestiging en / of ticket ?
Indien je de orderbevestiging niet ontvangt binnen een uur, controleer dan eerst de spam-folder. Als de orderbevestiging niet is gevonden, stuur ons dan een e-mail via: hello@lovers.nl

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Ja, dat is mogelijk. Afhankelijk van de beschikbaarheid kun je je reservering wijzigen. Dit kan via de volgende pagina: Zelf-omboeken.

Kan ik mijn boeking annuleren?
Als je de tickets direct bij ons hebt gekocht kun je het omboek/annuleringsbeleid terugvinden op de productpagina. Als je je tickets hebt gekocht via een derde partij (zoals Actie van de Dag, Groupon etc.) dan vragen we je om contact met hen op te nemen.

Kan ik mijn ticket voor een reguliere 1-uur rondvaart upgraden naar een Amsterdam Light Festival rondvaart ticket?
Ja, maar dit kan alleen in een fysieke winkel op Prins Hendrikkade 25 en Damrak 26 (Tours & Tickets) en als het ticket is gekocht bij LOVERS Canal Cruises of Tours & Tickets zonder kortingcode.

Ik ben iets kwijtgeraakt bij LOVERS Canal Cruises met wie kan ik contact opnemen?
Als je iets bent verloren kan je contact met ons opnemen via: hello@lovers.nl 

Kortingscodes en promoties

Ik heb al een ticket/voucher gekocht bij een ander bedrijf zoals Groupon of Actie van de Dag, moet ik dan ook een reservering maken?
Ja, ook als je je ticket via een derde partij hebt gekocht moet je een reservering maken. De meeste vouchers hebben duidelijke instructies over hoe je op onze site een boeking kunt maken. Nadat je de datum, tijd en hoeveelheid tickets hebt geselecteerd, kun je de vouchercode invullen (deze staat meestal onder de barcode), hierna zal het totaal bedrag automatisch worden aangepast.

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?
Neem contact op met het bedrijf waar je de kortingscode vandaan hebt of stuur ons een email via hello@lovers.nl met daarbij een kopie van je vouchers en de datum en tijd waarop je wilt varen.

Vanaf wanneer kan ik een ticket met mijn Stadspas kopen?
Het is vanaf 22 november mogelijk om een Amsterdam Light Festival ticket te kopen met de Stadspas.

Hoe kan ik een ticket voor mij en mijn maatje met mijn Stadspas kopen?
Je kunt je Stadspasnummer invullen in het kortingscode vakje. Klik hier voor verdere uitleg.

Vertrek- en eindpunt

Kan ik de vertreklocatie wijzigen?
Nee, dit is niet mogelijk.

Wat is het beleid omtrent tickets voor kinderen?
● 0 tot en met 3 jaar: gratis
● 4 tot en met 13 jaar: kinderprijs
● Vanaf 14 jaar zal een volwassen tarief van toepassing zijn.

Kan ik mijn kaartjes aan een vriend of familielid geven?
Ja, de tickets zijn niet naamsgebonden en kunnen worden gebruikt door vrienden of familieleden.

Moet ik mijn e-ticket afdrukken?
Nee, het is niet nodig om je e-ticket uit te printen. Het ticket kan vanaf een smartphone en/of een ander elektronisch apparaat worden gescand.

Groepen

Kan ik een boeking maken voor een groep?
Ja, wij bieden twee soorten groepsboekingen.
De eerste optie is om een privé boot te reserveren, met of zonder catering. Aanvragen kunnen gestuurd worden naar: groups@tourismgroup.com. Hiervoor hebben wij de volgende informatie nodig van de groep: gewenste datum / gewenste tijd / aantal personen / catering wensen (3-gangen dinner of borrel).
De tweede optie is om mee te gaan op de reguliere Amsterdam Light Festival vaart. Er zitten dan ook andere gasten aan boord en catering behoort niet tot de mogelijkheden. Tevens kunnen wij bij deze vaart niet garanderen dat groepen altijd volledig bij elkaar zitten, omdat er meerdere boten per tijdslot vertrekken.
Neem voor meer informatie contact op met groups@tourismgroup.com.

Aan boord

Is er een gids aan boord?
In onze boten is er een audiogids (in het Engels en Nederlands) beschikbaar.

Kun je overal uitstappen?
Nee, je kan de boot pas verlaten als de rondvaart is afgelopen.

Is er verwarming aan boord?
Ja, onze gesloten boten worden verwarmd. We raden echter wel aan je warm te kleden en een paraplu mee te nemen (voor het geval dat) voor de tijd tussen aankomst en het vertrek van de boot.

Is er een bar aan boord?
Nee, er is geen bar aan boord.

Mag ik eten/drinken mee aan boord nemen?
Nee, eten en drinken mag niet mee aan boord genomen worden.

Kan ik een kinderwagen / rolstoel meenemen aan boord?
Onze boten zijn toegankelijk voor mindervaliden, wanneer zij zelfstandig kunnen staan en enkele treden in de boot op en af kunnen lopen. Een kinderwagen/rolstoel mag niet mee aan boord. Deze kan veilig op de kade worden neergezet (let op: wij zijn niet verantwoordelijk voor persoonlijke bezittingen en dit is op eigen risico).

Kan ik mijn hond meenemen?
Nee, helaas zijn honden niet toegestaan aan boord (met uitzondering van hulphonden).

Is er een toilet aan boord?
De meeste van onze boten hebben een toilet, maar we kunnen niet garanderen dat er een toilet aan boord zal zijn. Bij de LOVERS kade bij Centraal Station kun je wel gebruik maken van het toilet in het LOVERS Café (€ 0,50). De Semi-open boten hebben geen toilet aan boord.

Hoe kom ik er?

Hoe kom ik het beste naar Amsterdam met het openbaar vervoer?
We raden aan om te kijken op: 9292.nl waar je jouw reis vanuit elke locatie in Nederland kunt plannen met actuele prijzen en tijden. 

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Let op: parkeren is niet inbegrepen in het ticket. Onderstaand zijn slechts suggesties voor beschikbare parkeerplaatsen dicht bij het Centraal Station.

  • Centraal station Qpark: Prins Hendrikkade 20A, 1012 TL Amsterdam
  • Nieuwendijk: QPark: Nieuwenzijds Kolk 18, 1012 PV Amsterdam

Amsterdam Light festival

Waar kan ik meer informatie vinden over het Amsterdam Light Festival?
Voor meer informatie over het Amsterdam Light Festival klik hier.

Wat is het thema van dit jaar?
Het thema van dit jaar is "Celebrate Light!". 

Hoeveel installaties/kunstwerken kan ik vanaf de boot bekijken?
Er zijn ongeveer 20 lichte kunstwerken en installaties in totaal. Vanaf onze boten zijn er ze allemaal te bezichtigen.

Wanneer begint het Lichtfestival?
Het festival loopt van 2 december 2021 t/m 23 januari 2022.