Covid-19 FAQ

Beste gast,

Eerder dit jaar hebben we helaas onze deuren moeten sluiten vanwege Covid-19, het Coronavirus. We hebben die tijd echter niet stilgezeten: we zijn druk bezig geweest met de voorbereidingen om op de meest veilige manier onze gasten weer te kunnen ontvangen. Houd daarom s.v.p. in gedachten dat nu onze attracties en activiteiten weer open zijn deze voorlopig moeten voldoen aan de door de overheid opgestelde maatregelen om de veiligheid van onze gasten én collega’s te kunnen waarborgen.

Graag verwelkomen we jullie weer! Daarom delen we hier graag wat tips en vertellen we over de maatregelen die we hebben getroffen om er zeker van te zijn dat onze gasten volledig van hun ervaring bij ons kunnen genieten.

Heb je vragen na het lezen van deze informatie? Neem dan contact met ons op via info@lovers.nl, we staan klaar om je vragen te beantwoorden!


Algemene veiligheidsinformatie en lokale informatie

Zijn mondkapjes verplicht aan boord?
Ja, het dragen van een gezichtsmasker is verplicht tijdens uw reis, tenzij eten en drinken aan boord wordt geserveerd en u zit.

Moeten wij een tijdslot boeken voor de 1 uur rondvaart?
Ja, dit is nodig bij het kopen van de toegangskaarten.

Hoe kunnen wij een boeking maken via surprise factory voor de dinner cruise/loetje vaart?
E-mail ons een foto van de cadeaukaart naar groups@tourismgroup.com, plus de gewenste datum en tijd, het aantal personen en de menukeuze.
Dan maken wij de reservering en sturen we de bevestiging toe.

Wat is het maximum aantal personen op een boot?
Dat is afhankelijk van de boot. Wij houden echter altijd de richtlijnen van het RIVM aan.

Welke opstapplaatsen hebben jullie nu i.v.m. coronaregels?
Onze vaste opstapplek blijft Prins Hendrikkade 25.

Kan ik een Stadspas boeking annuleren of verzetten?
Nee, helaas niet.

Tot hoe laat vaart LOVERS?
Bij ons boekt je gemakkelijk een tijdslot online. Het laatst beschikbare tijdslot is de op dat moment laatste afvaarttijd.

Varen jullie elke dag?
Vanaf de Prins Hendrikkade 25 varen wij elke dag.

Mag ik met mijn schoondochter/zwager/etc aan de zelfde tafel zitten op de boot, dus familie van elkaar maar niet wonende in hetzelfde huis?
Wij houden de richtlijnen van het RIVM aan.

Is het veilig om op een rondvaartboot te stappen?
Jazeker. De veiligheid van onze gasten en collega’s is cruciaal. We willen echter ook dat je 100% kunt genieten van je ervaring met ons, daarom volgen we de maatregelen van de overheid strikt op op het gebied van veiligheid en hygiëne. Al onze collega’s op alle locaties zijn volledig op de hoogte van de nieuwe regels en hygiëneprotocollen en helpen je graag tijdens je bezoek.

Welke veiligheidsmaatregelen hebben jullie getroffen, om er voor te zorgen dat mijn bezoek veilig verloopt?
Zoals eerder aangegeven, moeten onze attracties en locaties allemaal voldoen aan de door de Nederlandse overheid opgestelde maatregelen. Denk hierbij aan de 1,5 meter regel, maar ook een maximum aantal bezoekers binnen per keer of dat het alleen mogelijk is om een ticket vooraf en met een tijdslot te kopen.
Deze maatregelen helpen ons om grote groepen mensen te voorkomen, waardoor we onze gasten en collega’s zo goed mogelijk kunnen beschermen.

Ik wil graag een rondvaart maken met een groep/school/klas, is dit mogelijk?
Vanwege veiligheids- en gezondheidsredenen, ontmoedigen wij het om ons te bezoeken met een groep. Vanwege door de overheid opgestelde maatregelen tegen het coronavirus, zal het voor groepen bij meerdere locaties niet mogelijk zijn om tegelijkertijd naar binnen te gaan. Stuur voor informatie over scholenbezoek een e-mail naar info@lovers.nl.

Mijn tickets/reservering

Kan ik mijn tickets annuleren en krijg ik dan mijn geld terug?

Wanneer je de tickets op onze website hebt gekocht, kun je deze annuleren tot maximaal 8 uur voor aanvang van de tijd op je ticket: Icebar, Red Light Secrets, Ripley's Believe it or not, Body Worlds, 1-hour Canal Cruise en Open Boat Cruise.

Alle andere tickets die we via onze website aanbieden met een specifieke tijd en datum komen helaas niet in aanmerking voor restitutie.

Open tickets (zonder specifieke dag of tijd) kunnen geannuleerd worden binnen 14 dagen na aankoop.

Voor vragen over de restitutie van jouw ticket, neem contact met ons op via info@lovers.nl.

Ik heb al een reservering gemaakt, maar ik weet niet zeker of ik nog kan komen. Wat moet ik doen?
Stuur ons via de e-mail jouw tickets als bijlage, zodat we samen een geschikt alternatief kunnen vinden.

Moet ik reserveren of kan ik gewoon naar op de locatie / vertrekpunt komen?
Je kunt rechtstreeks tickets kopen bij de locatie, maar de reservering is afhankelijk van beschikbaarheid. Dit betekent dat je mogelijk moet wachten voordat je de locatie betreedt.

Voor de meeste activiteiten die wij aanbieden, is een reservering met datum en tijd vereist. Als je al een open ticket hebt, ga dan naar de Tours & Tickets-winkel op Damrak 26 (3 minuten lopen van Amsterdam Centraal Station), waar je een van de beschikbare tijdsloten voor je bezoek kunt kiezen.

Ik heb een open ticket (zonder specifieke datum en tijd), kan ik deze gewoon gebruiken of moet ik een reservering maken?
Nee, het is niet mogelijk om direct binnen te komen met een open ticket. Het is noodzakelijk om een tijdstip te reserveren voor je bezoek. Je kunt één van de beschikbare tijdstippen boeken bij de Tours & Tickets shop aan het Damrak 26 (3 minuten lopen vanaf Amsterdam Centraal Station) of door ons een e-mail te sturen met je tickets in de bijlage en de dag en tijd van jouw voorkeur.
Houd er rekening mee dat de reservering afhankelijk is van beschikbaarheid en neem altijd je open ticket/voucher mee. 

Ik heb al een ticket/voucher via een andere aanbieder gekocht zonder specifieke datum en tijd voor mijn bezoek, moet ik alsnog reserveren?
Ja, wanneer je een ticket bij een andere aanbieder hebt gekocht is het noodzakelijk om vooraf te reserveren. Ga naar de Tours & Tickets-winkel op Damrak 26 (3 minuten lopen van Amsterdam Centraal Station), waar je een van de beschikbare tijdsloten voor je bezoek kunt kiezen. Houd er rekening mee dat de reservering afhankelijk is van beschikbaarheid en neem altijd je open ticket/voucher mee. 

Als ik symptomen van Corona heb of ik voel me niet goed, kan ik jullie locatie/attractie dan alsnog bezoeken?
We verzoeken je vriendellijk om in dit geval contact met ons op te nemen, zodat we je bezoek op een ander moment kunnen plannen. We heten je graag welkom als je je weer beter voelt!

Help ons om jou te helpen
-Heb je een open ticket? Zorg dan dat je een reservering hebt gemaakt, voordat je ons bezoekt. Zie hierboven voor meer info over reserveren.
-Neem je eigen mondkapje mee en draag het tijdens je bezoek.
-Zorg ervoor dat je max 5 minuten voor aanvang van de starttijd op de locatie van de activiteit bent.
-Kom op tijd voor je bezoek! Als je te laat bent voor het tijdslot op jouw ticket, is het herboeken van je bezoek afhankelijk van beschikbaarheid.
-Als je je niet goed voelt, neem dan s.v.p. contact met ons op zodat we samen naar een andere dag kunnen zoeken voor je bezoek.
-Was je handen voorafgaand aan en gedurende je bezoek of maak gebruik van de beschikbaar gestelden handenalcohol.
-Veel plezier!