Covid-19 FAQ

Beste gast,

We hebben helaas enige tijd onze activiteiten moeten stopzetten in 2020 en 2021 vanwege Covid-19, het Coronavirus. We hebben die tijd echter niet stilgezeten: we zijn druk bezig geweest met de voorbereidingen om op de meest veilige manier onze gasten weer te kunnen ontvangen. Houd daarom s.v.p. in gedachten dat nu we weer kunnen varen, onze rondvaarten voorlopig moeten voldoen aan de door de overheid opgestelde maatregelen om de veiligheid van onze gasten én collega’s te kunnen waarborgen.

Graag verwelkomen we jullie weer aan boord! Daarom delen we hier graag wat tips en vertellen we over de maatregelen die we hebben getroffen om er zeker van te zijn dat onze gasten volledig van hun ervaring bij ons kunnen genieten.

Heb je vragen na het lezen van deze informatie? Neem dan contact met ons op via hello@lovers.nl, we staan klaar om je vragen te beantwoorden!

Algemene veiligheidsinformatie en lokale informatie

Zijn mondkapjes verplicht aan boord?
Nee, het dragen van een gezichtsmasker is niet verplicht tijdens uw reis.

Moeten wij een tijdslot boeken voor de 1 uur rondvaart?
Ja, dit is nodig. Bij het kopen van de toegangskaarten kunt u een dag en tijd kiezen.

Hoe kunnen wij een boeking maken via surprise factory voor de dinner cruise?
E-mail ons een foto van de cadeaukaart naar groups@tourismgroup.com, plus de gewenste datum en tijd, het aantal personen en de menukeuze. Dan maken wij de reservering en sturen we de bevestiging toe.

Wat is het maximum aantal personen op een boot?
Dat is afhankelijk van de boot. Wij houden echter altijd de richtlijnen van het RIVM aan.

Welke opstapplaatsen hebben jullie nu i.v.m. coronaregels?
Onze vaste opstapplek blijft Prins Hendrikkade 25, en voor geselecteerde rondvaarten gebruiken we ook de opstapplaats bij het Anne Frank Huis. De opstapplaatsen staan bij iedere rondvaart vermeld op de product pagina.

Kan ik een Stadspas boeking annuleren of verzetten?
Nee, helaas kunnen boekingen gemaakt met een Stadspas niet geannuleerd worden. Maar, als u ons op tijd informeert, kunnen we uw tickets wel omboeken naar een andere dag.

Tot hoe laat vaart LOVERS?
Dit wijzigt geregeld. Het laatst beschikbare tijdslot in de online boekingsmodule is de op dat moment laatste afvaarttijd.

Varen jullie elke dag?
Ja, vanaf de Prins Hendrikkade 25 varen wij elke dag.

Mag ik met mijn schoondochter/zwager/etc aan de zelfde tafel zitten op de boot, dus familie van elkaar maar niet wonende in hetzelfde huis?
Wij houden de richtlijnen van het RIVM aan.

Is het veilig om op een rondvaartboot te stappen?
Jazeker. De veiligheid van onze gasten en collega’s is cruciaal. We willen echter ook dat je 100% kunt genieten van je ervaring met ons, daarom volgen we de maatregelen van de overheid strikt op op het gebied van veiligheid en hygiëne. Al onze collega’s op alle locaties zijn volledig op de hoogte van de huidige regels en hygiëneprotocollen en helpen je graag tijdens je bezoek.

Welke veiligheidsmaatregelen hebben jullie getroffen, om er voor te zorgen dat mijn bezoek veilig verloopt?
Zoals eerder aangegeven, moeten onze rondvaarten allemaal voldoen aan de door de Nederlandse overheid opgestelde maatregelen. Denk hierbij aan een maximum aantal bezoekers binnen per keer of dat het alleen mogelijk is om een ticket vooraf en met een tijdslot te kopen. Deze maatregelen helpen ons om grote groepen mensen te voorkomen, waardoor we onze gasten en collega’s zo goed mogelijk kunnen beschermen.

Heb ik een Coronatoegangsbewijs nodig voor de rondvaart?
Vanaf 25 september 2021 moet iedereen, 13 jaar en ouder, voor toegang tot sommige rondvaarten een coronatoegangsbewijs laten zien. De toegang tot deze rondvaarten zal vanaf 25 september alleen verleend worden op vertoon van een geldige QR-code uit de CoronaCheck app en vanaf 14 jaar in combinatie met een geldig ID (Paspoort, Identiteitskaart of Rijbewijs). Kinderen t/m 12 jaar worden niet gecontroleerd voor toegang. Of een rondvaart dit certificaat vereist, kunt u vinden op de productpagina. Voor meer informatie over het Coronatoegangsbewijs kunt u terecht op deze website van de Nederlandse overheid.

Ik wil graag een rondvaart maken met een groep/school/klas, is dit mogelijk?
Dit is afhankelijk van de groepsgrootte. Vanwege door de overheid opgestelde maatregelen tegen het coronavirus, zal het voor groepen bij meerdere locaties niet mogelijk zijn om tegelijkertijd naar binnen te gaan. Stuur voor meer informatie over een school/groepsbezoek een e-mail naar groups@tourismgroup.com.

Mijn tickets/reservering

Kan ik mijn tickets annuleren en krijg ik dan mijn geld terug?
Als je je kaartjes hebt gekocht via een 3e partij (zoals Groupon, Actie van de dag, Vakantieveiligen, enz.) vragen we je vriendelijk met hen contact op te nemen voor een annulering.

Wanneer je de tickets voor de volgende rondvaarten op onze website hebt gekocht, kun je deze annuleren tot maximaal 8 uur voor aanvang van de tijd op je ticket: Rondvaart door Amsterdam vanaf Centraal Station en het Anne Frank Huis, Semi-open Boot rondvaart, Avond rondvaart, en de New York Pizza by LOVERS rondvaart.

Voor alle andere tickets die we via onze website aanbieden verschilt het annuleringsbeleid per product, dit is meestal vermeld op de productpagina. Voor vragen over het omboeken van of een restitutie van jouw ticket, neem contact met ons op via hello@lovers.nl met een kopie van je tickets in de bijlage.

Ik heb al een reservering gemaakt, maar ik weet niet zeker of ik nog kan komen. Wat moet ik doen?
Stuur een e-mail naar hello@lovers.nl met jouw tickets als bijlage, zodat we samen een geschikt alternatief kunnen vinden.

Moet ik reserveren of kan ik gewoon naar op de locatie / vertrekpunt komen?
Je kunt rechtstreeks tickets kopen bij de locatie, maar de reservering is afhankelijk van beschikbaarheid. Dit betekent dat je mogelijk moet wachten voordat je aan boord kunt stappen.

Voor de meeste activiteiten die wij aanbieden, is een reservering met datum en tijd vereist. Als je al een open ticket hebt, ga dan naar de winkel van onze partner Tours & Tickets op Damrak 26, waar je een van de beschikbare tijdsloten voor je bezoek kunt kiezen.

Ik heb een open ticket (zonder specifieke datum en tijd), kan ik deze gewoon gebruiken of moet ik een reservering maken?
Ja, een reservering maken is noodzakelijk. Om je dag en tijd te reserveren kun je e-mailen naar hello@lovers.nl of je kunt naar de winkel van onze partner Tours & Tickets op Damrak 26 gaan. Houd er rekening mee dat de reservering afhankelijk is van beschikbaarheid en stuur/neem altijd je open ticket/voucher mee.

Ik heb al een ticket/voucher via een andere aanbieder (zoals Groupon, Vakantieveilingen, Actie van de dag, etc.) gekocht zonder specifieke datum en tijd voor mijn bezoek, moet ik alsnog reserveren?
Ja, wanneer je een ticket bij een andere aanbieder hebt gekocht is het ook noodzakelijk om vooraf te reserveren. Volg de instructies op de voucher die je hebt ontvangen om je dag en tijd te kiezen.

Voor de meeste aanbiedingen ontvang je één voucher per persoon. Elke voucher bevat één kortingscode die gewoonlijk onder de streepjescode staat. Om de bestelling te plaatsen kies je het aantal tickets voor de datum en tijd die je wilt bezoeken en vul je op de kassapagina de vermelde codes in door op de knop te klikken: Ik heb een kortingscode.

Voor vragen kun je een e-mail sturen naar hello@lovers.nl met een kopie van je vouchers.

Als ik symptomen van Corona heb of ik voel me niet goed, kan ik jullie locatie/attractie dan alsnog bezoeken?
Nee, we verzoeken je vriendelijk om in dit geval contact met ons op te nemen, zodat we je bezoek op een ander moment kunnen plannen. We heten je graag welkom als je je weer beter voelt!

Help ons om jou te helpen

  • Heb je een open ticket? Zorg dan dat je een reservering hebt gemaakt, voordat je ons bezoekt. Zie hierboven voor meer info over reserveren.
  • Zorg ervoor dat je max 5 minuten voor aanvang van de starttijd op de locatie van de activiteit bent.
  • Kom op tijd voor je bezoek! Als je te laat bent voor het tijdslot op jouw ticket, is het omboeken van je bezoek afhankelijk van beschikbaarheid.
  • Als je je niet goed voelt, neem dan s.v.p. contact met ons op zodat we samen naar een andere dag kunnen zoeken voor je bezoek.
  • Was je handen voorafgaand aan en gedurende je bezoek of maak gebruik van de beschikbaar gestelde handenalcohol.