Veelgestelde vragen Amsterdam Light Festival

Boekingen en reserveringen

Ik heb een boeking gemaakt maar ik ontvang geen orderbevestiging en / of ticket ?
Indien je de orderbevestiging niet ontvangt, controleer eerst de spam-folder. Als de orderbevestiging niet is gevonden, stuur ons dan een e-mail naar: alf.service@lovers.nl

Moet ik een reservering maken?
We raden je ten zeerste aan om van tevoren online te reserveren. Het is ook mogelijk om tickets direct op de vertreklocaties te kopen. We kunnen echter dan geen garantie geven dat tickets beschikbaar zijn op de dag en tijd van jouw voorkeur.

Hoe ontvang ik na het reserveren mijn tickets?
Na het plaatsen van een bestelling, ontvang je eerst een orderbevestiging met de details van de boeking , na enkele minuten zul je de mail ontvangen met de tickets bijgevoegd.

Kan ik mijn boeking annuleren?
Raadpleeg onze Algemene voorwaarden met betrekking tot ons annuleringsbeleid.

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Ja, dat is mogelijk. Afhankelijk van de beschikbaarheid kun je je reservering wijzigen. Dit kan via de volgende pagina: Zelf-omboeken.

Kan ik ook een reservering maken per telefoon of e-mail?
Nee, tickets kunnen worden geboekt via onze website, bij een van de Lovers Canal Cruise verkooppunten en / of de Tours and Tickets winkel op Damrak 26.

Ik ben iets kwijtgeraakt bij Lovers Canal Cruises met wie kan ik contact opnemen?
Als je iets bent verloren kan je contact met ons opnemen via: customer.service@lovers.nl 

Vertrek- en eindpunt

Vanaf welke steiger vertrekken de cruises?
Dat hangt af van de ALF cruise die je hebt gekozen, controleer het adres dat op je ticket staat. Klik hier voor de kaarten van de verschillende vertreklocaties: Centraal Station, Leidseplein, Centraal Station Oost, Pier achter A-trambord.

Hoe lang van tevoren moet ik op het vertrekpunt zijn?
Wij adviseren om minstens 10 minuten van tevoren aanwezig te zijn op de vertreklocatie (Ook voor reserveringen met een tijdslot kunnen wachttijden van toepassing zijn).

Kan ik de vertreklocatie wijzigen?
Nee, dit is niet mogelijk.

Wat is het beleid omtrent tickets voor kinderen?
● 0 tot en met 3 jaar: gratis
● 4 tot en met 13 jaar: kinderprijs
● Vanaf 14 jaar zal een volwassen tarief van toepassing zijn.

Kan ik mijn kaartjes aan een vriend of familielid geven?
Ja, de tickets zijn niet naamsgebonden en kunnen worden gebruikt door vrienden of familieleden.

Moet ik mijn e-ticket afdrukken?
Nee, het is niet nodig om je e-ticket uit te printen. Het ticket kan vanaf een smartphone en/of een ander elektronisch apparaat worden gescand.

Kortingscodes en promoties

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken om mijn tickets te boeken?
Nadat je de datum, tijd en hoeveelheid tickets hebt geselecteerd, kun je de vouchercode invullen, hierna zal het bedrag automatisch worden aangepast. Voor extra aanwijzingen klik hier.

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?
Neem contact op met het bedrijf waarvan je de codes hebt ontvangen. Het is ook mogelijk om contact met ons op te nemen via alf.service@lovers.nl of op telefoonnummer +31 (0) 20-530 54 10. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m zondag van 09:00 tot 18:00 uur.

Aan boord

Is er een gids aan boord?
Deze informatie is terug te vinden op onze website daar deze afhankelijk is van de gekozen cruise.
In de meeste van onze boten is er een audiogids (in het Engels en Nederlands) en in de kleinere boten zal de kapitein degene zijn die de informatie deelt met de gasten aan boord.

Kun je overal uitstappen?
Nee, je kan de boot pas verlaten als de rondvaart is afgelopen.

Is er verwarming aan boord?
Ja, onze boten worden verwarmd. We raden echter wel aan je warm te kleden en een paraplu mee te nemen (voor het geval dat).

Is er een bar aan boord?
Nee, er is geen bar aan boord. Zoals u op onze website kunt zien, bieden we ook enkele ALF-cruises aan welke inclusief snacks en drinken zijn.

Kan ik een kinderwagen / rolstoel meenemen aan boord?
Onze boten zijn toegankelijk voor gehandicapten wanneer ze de twee treden in en uit de boot kunnen lopen. De rolstoel / kinderwagen kan achtergelaten worden op de kade (let op: wij zijn niet verantwoordelijk voor persoonlijke bezittingen en dit is op eigen risico)

Kan ik mijn hond meenemen?
Nee, helaas zijn honden niet toegestaan aan boord (met uitzondering van hulphonden).

Is er een toilet aan boord?
De meeste van onze boten hebben een toilet, maar we kunnen niet garanderen dat er een toilet aan boord zal zijn.
Op het vertrekpunt voor het Centraal Station van Amsterdam kun je gebruik maken van het toilet in Restaurant Loetje (€ 0,50).

Hoe kom ik er?

Hoe kom ik het beste naar Amsterdam met het openbaar vervoer?
We raden u aan om te kijken op: https://9292.nl/ waar u uw reis vanuit elke locatie in Nederland kunt plannen met actuele prijzen en tijden.

● Vertrek Amsterdam Centraal: verschillende bussen, treinen en trams brengen je naar deze locatie, afhankelijk van waar je vandaan komt.
● Vertrek vanaf Anne Frank: neem bus 74 vanaf het centraal station (7 haltes: halte Marnixstraat) en loop dan ongeveer 2 minuten.
● Vertrek Leidsekade: neem tram 2 of 13 of 17 (7 haltes: halte Leidseplein) en loop dan ongeveer 2 minuten.

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Let op: parkeren is niet inbegrepen in uw ticket. Onderstaand zijn slechts suggesties voor beschikbare parkeerplaatsen dicht bij uw vertrekpunt.

● Centraal station P1 PARKEREN: Prins Hendrikkade 20A, 1012 TL Amsterdam  - Website
● Leidsekade: Q PARK: Marnixstraat 250, 1016 TL Amsterdam 
● Anne Frank: VOITURE PARKING: Prinsengracht 190, 1016 GW Amsterdam

Amsterdam Light festival

Waar kan ik meer informatie vinden over het Amsterdam Light Festival?
Voor meer informatie over het Amsterdam Light Festival klik hier.

Wat is het thema van dit jaar?
Het thema van dit jaar is "Disrupt!". 

Hoeveel installaties/kunstwerken kan ik vanaf de boot bekijken?
Er zijn 20 lichte kunstwerken en installaties in totaal. Vanaf onze boten zijn er 20 te bezichtigen.

Wanneer begint het Lichtfestival?
Het festival loopt van 28 november 2019 t/m 19 januari 2020.