FAQ

Tickets & Reserveringen

Moet ik reserveren voor een rondvaart?

Wij raden u ten zeerste aan om vooraf online te reserveren. Het is ook mogelijk om tickets rechtstreeks bij een van de vertreklocaties aan te schaffen. Indien u echter ter plaatse tickets aanschaft, kunnen wij niet garanderen dat er tickets beschikbaar zijn op de door u gewenste dag en tijd.

Moet ik mijn e-ticket afdrukken?

Nee, het is niet nodig om je e-ticket uit te printen. Het is mogelijk om je ticket vanaf je smartphone of een ander elektronisch apparaat te laten zien.

Hoe ontvang ik mijn tickets nadat ik heb gereserveerd?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je eerst een orderbevestiging met de details van je boeking en na een paar minuten ontvang je een tweede e-mail met je tickets als bijlage.

Ik heb een boeking gemaakt maar nog geen Bestelbevestiging en/of Ticket ontvangen?

Als je binnen een uur na het boeken nog geen bevestiging van je bestelling hebt ontvangen, controleer dan je spammap. Als je de bevestiging nog steeds niet ziet, stuur ons dan een e-mail naar [email protected] met welk product je hebt geboekt voor welke tijd en datum.

Wat is het ticketbeleid voor kinderen?

De meeste producten hebben kindertickets. Specifieke informatie kun je vinden op de productpagina.

Kan ik mijn boeking annuleren?

Als u uw tickets rechtstreeks bij ons heeft gekocht, kijk dan op de productpagina voor de annuleringsvoorwaarden van uw boeking. Als je je tickets hebt gekocht via een wederverkoper (zoals Get Your Guide, Actie van de dag, Groupon, etc.) vragen we je om direct contact met hen op te nemen.

Kan ik mijn boeking wijzigen?

Dit is mogelijk voor de meeste boekingen, maar niet voor allemaal. Controleer de productpagina om zeker te zijn van je boeking. Als het mogelijk is, hangt het nog steeds af van de beschikbaarheid. Je kunt je boeking zelf wijzigen tot 24 uur van tevoren via onze pagina Zelf omboeken.

Kan ik de vertreklocatie wijzigen?

Nee, dit is niet mogelijk.

Kan ik mijn tickets aan een vriend of familielid geven?

Ja, de tickets zijn niet gebonden aan een naam en kunnen worden gebruikt door vrienden of familieleden.

Kortingscodes & Acties

Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken om mijn tickets te boeken?

Nadat je de datum, tijd en het aantal tickets hebt geselecteerd, kun je de vouchercode invoeren in je winkelwagen. Hierna wordt het te betalen bedrag automatisch aangepast.

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?

Neem contact op met het bedrijf waar je de codes van hebt ontvangen. U kunt ook contact met ons opnemen via [email protected]. Als u dat doet, voeg dan een kopie van uw vouchers bij en vermeld de datum en tijd waarop u wilt deelnemen aan de cruise.

Kan ik een rondvaart boeken met mijn Explore Pass?

U kunt tickets voor LOVERS Canal Cruises boeken met uw Explore Pass.

Hoe kan ik met mijn Stadspas een ticket kopen voor mij en mijn vriend?

Je Stadspasnummer en pincode fungeren als kortingscode. Meer informatie vind je hier.

Hoe kom ik er?

Vanaf welke pier vertrekken de cruises?

Dat hangt af van de cruise die je hebt gekozen, kijk op de productpagina of het adres op je ticket.

Hoe lang van tevoren moet ik op het vertrekpunt zijn?

Je moet ten minste 10 minuten van tevoren aanwezig zijn op je vertreklocatie (zelfs met tickets met een tijdslot kunnen wachttijden gelden).

Hoe kom ik bij LOVERS met het openbaar vervoer?

We raden je aan een kijkje te nemen op:9292.nl/ waar je je reis binnen Nederland kunt plannen met realtime en prijzen. 

Waar kan ik parkeren?

Amsterdam is geen autovriendelijke stad, en houd er rekening mee dat parkeren niet bij je ticket is inbegrepen. Profiteer van het speciale parkeertarief voor LOVERS-gasten bij Q-Park, reserveer je korting vooraf via deze pagina.

Dichtstbijzijnde garages bij het centraal station:

  • Centraal Station Q-park: Prins Hendrikkade 20A, 1012 TL Amsterdam
  • Nieuwendijk: Q-Park: Nieuwenzijds Kolk 18, 1012 PV Amsterdam

Aan Boord

Hoe bereid ik me voor op een rondvaart?

Kom een paar minuten te vroeg, gebruik zonnebrandcrème en blijf gehydrateerd. Neem een sjaal of een licht jasje mee voor avondtours en kleed je in laagjes: Het weer in Amsterdam kan snel omslaan en 's nachts koelt het vaak af. Zelfs op een zonnige dag kan het koeler zijn op het water. Zelfs op een zonnige dag kan het koeler zijn op het water. Door laagjes te dragen kun je je comfortabel aanpassen aan veranderende temperaturen.

Is er een gids op de rondvaart?

Er is een audiogids (in het Engels en Nederlands) in onze boten.

Mag ik roken aan boord?

Nee, roken is niet toegestaan aan boord van onze boten, zelfs niet op het achterdek.

Kan ik een kinderwagen of rolstoel meenemen aan boord?

Onze boten zijn toegankelijk voor mindervaliden als ze kunnen staan en een paar treden op en af kunnen lopen om zonder hulp in en uit de boot te stappen. Een rolstoel of kinderwagen kan niet mee aan boord. De rolstoel/wandelwagen kan veilig op de kade worden gezet (let op: wij zijn niet verantwoordelijk voor persoonlijke bezittingen).

Mag ik een koffer meenemen aan boord?

Om veiligheidsredenen zijn koffers of grote tassen niet toegestaan. Er is helaas geen opslagruimte aan boord of bij de vertrekpunten en alle gangpaden en zitplaatsen moeten om veiligheidsredenen vrij zijn. 

Mag ik eten/drinken meenemen aan boord?

Nee, je kunt geen eten en drinken meenemen aan boord.

Is er een toilet aan boord?

De meeste van onze boten hebben een toilet, maar we kunnen niet garanderen dat er een is op de boot waar u op vaart. U kunt echter, wanneer u bij de LOVERS kade bij het Centraal Station bent, gebruik maken van de toiletten bij het LOVERS Café (€1). Semi-open boten hebben geen toilet aan boord.

Kan ik overal uitstappen?

Nee, u kunt de boot alleen verlaten wanneer de rondvaart is beëindigd. Tenzij u zich op de City Sightseeing Amsterdam-boot bevindt, dan kunt u onderweg bij de verschillende haltes uitstappen.

Is er verwarming aan boord?

Onze reguliere rondvaartboten hebben verwarming en worden verwarmd tot aangename temperaturen. Onze dinercruises vinden ook op deze boten plaats en zijn daarom comfortabel verwarmd. Bij rondvaarten op andere boten, zoals de semi-open boot of de open boot, is er geen verwarming, maar op open boten zijn dekens en paraplu's beschikbaar bij kouder weer. 

Groepen

Kan ik een groepsboeking maken?

Ja, we bieden groepsreserveringen aan. Kijk voor meer informatie op onze pagina Groepen of neem contact op met [email protected].

Kan ik een rondvaartboot huren?

Op verzoek doen we privévaarten voor groepen. Mail [email protected] voor meer informatie.

Klachten

Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Stuur een e-mail naar [email protected] met je klacht of bel de servicedesk op +31 (0)20 214 31 11.

Ik ben niet tevreden met de oplossing van mijn klacht. Wat moet ik doen?

Onopgeloste klachten van consumenten over digitaal aangekochte producten op Lovers.nl kunnen worden opgelost via de Online Geschillenregeling

Vind onze winkels en vertrekpunten

>