Veel gestelde vragen / FAQ

Boekingen en reserveringen

Moet ik een reservering maken?
We raden je ten zeerste aan om van tevoren online te reserveren. Het is ook mogelijk om tickets direct op de vertreklocaties te kopen. We kunnen echter dan geen garantie geven dat tickets beschikbaar zijn op de dag en tijd van jouw voorkeur.

Kan ik ook een reservering maken per telefoon of e-mail?
Nee, tickets kunnen worden geboekt via onze website, bij een van de LOVERS Canal Cruise verkooppunten en / of de Tours and Tickets winkel op Damrak 26.

Hoe ontvang ik na het reserveren mijn tickets?
Na het plaatsen van een bestelling, ontvang je eerst een orderbevestiging met de details van de boeking, na enkele minuten zul je de mail ontvangen met de tickets bijgevoegd.

Ik heb een boeking gemaakt maar ik ontvang geen orderbevestiging en / of ticket ?
Indien je de orderbevestiging niet ontvangt binnen een uur, controleer dan eerst de spam-folder. Als de orderbevestiging niet is gevonden, stuur ons dan een e-mail via: hello@lovers.nl inclusief welk product je hebt gekocht en voor welke datum en tijd.

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Ja, dat is mogelijk. Afhankelijk van de beschikbaarheid kun je je reservering wijzigen. Dit kan via de volgende pagina: Zelf-omboeken.

Kan ik mijn boeking annuleren?
Als je de tickets direct bij ons hebt gekocht kun je het omboek/annuleringsbeleid terugvinden op de productpagina. Als je je tickets hebt gekocht via een derde partij (zoals Actie van de Dag, Groupon etc.) dan vragen we je om contact met hen op te nemen.

Ik ben iets kwijtgeraakt bij LOVERS Canal Cruises met wie kan ik contact opnemen?
Als je iets bent verloren kan je contact met ons opnemen via: hello@lovers.nl 

Kortingscodes en promoties

Ik heb al een ticket/voucher gekocht bij een ander bedrijf zoals Groupon of Actie van de Dag, moet ik dan ook een reservering maken?
Ja, ook als je je ticket via een derde partij hebt gekocht moet je een reservering maken. De meeste vouchers hebben duidelijke instructies over hoe je op onze site een boeking kunt maken. Nadat je de datum, tijd en hoeveelheid tickets hebt geselecteerd, kun je de vouchercode invullen (deze staat meestal onder de barcode), hierna zal het totaal bedrag automatisch worden aangepast.

Mijn kortingscode werkt niet, wat moet ik doen?
Neem contact op met het bedrijf waar je de kortingscode vandaan hebt of stuur ons een email via hello@lovers.nl met daarbij een kopie van je vouchers en de datum en tijd waarop je wilt varen.

Hoe kan ik een ticket voor geen gewone rondvaart voor mij en mijn maatje met mijn Stadspas kopen?
Je kunt je tickets boeken bij de kassa op Prins Hendrikkade 25.

Kan ik een rondvaart boeken met mijn Explore Pass?
Je kan tickets boeken voor LOVERS rondvaarten met jouw Explore Pass.

Vertrek- en eindpunt

Kan ik de vertreklocatie wijzigen?
Nee, dit is niet mogelijk.

Wat is het beleid omtrent tickets voor kinderen?
Dit verschilt per product en is terug te vinden op de product pagina.

Kan ik mijn kaartjes aan een vriend of familielid geven?
Ja, de tickets zijn niet naamsgebonden en kunnen worden gebruikt door vrienden of familieleden.

Moet ik mijn e-ticket afdrukken?
Nee, het is niet nodig om je e-ticket uit te printen. Het ticket kan vanaf een smartphone en/of een ander elektronisch apparaat worden gescand.

Groepen

Kan ik een boeking maken voor een groep?
Ja, wij bieden meerdere opties. Meer informatie kun je terug vinden op onze Groepen pagina of neem voor meer informatie contact op met groups@tourismgroup.com.

Aan boord

Is er een gids aan boord?
In onze boten is er een 19-talige audiogids beschikbaar. De audio is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees, Catalaans, Turks, Pools, Thais, Indonesisch, Russisch, Koreaans, Japans, Chinees, Arabisch, Hebreeuws en Hindi.

Kun je overal uitstappen?
Nee, je kan de boot pas verlaten als de rondvaart is afgelopen.

Is er verwarming aan boord?
Ja, onze gesloten boten worden verwarmd op koude dagen. Uiteraard is het wel aan te raden om je warm aan te kleden op koude dagen voor als je misschien even moet wachten voordat je aan boord kunt stappen.

Is er een bar aan boord?
Nee, er is geen bar aan boord.

Mag ik eten/drinken mee aan boord nemen?
Nee, eten en drinken mag niet mee aan boord genomen worden.

Kan ik een kinderwagen / rolstoel meenemen aan boord?
Onze boten zijn toegankelijk voor mindervaliden, wanneer zij zelfstandig kunnen staan en enkele treden in de boot op en af kunnen lopen. Een kinderwagen/rolstoel mag niet mee aan boord. Deze kan veilig op de kade worden neergezet (let op: wij zijn niet verantwoordelijk voor persoonlijke bezittingen en dit is op eigen risico).

Kan ik mijn hond meenemen?
Nee, helaas zijn honden niet toegestaan aan boord (met uitzondering van hulphonden).

Is er een toilet aan boord?
De meeste van onze boten hebben een toilet, maar we kunnen niet garanderen dat er een toilet aan boord zal zijn. Bij de LOVERS kade bij Centraal Station kun je wel gebruik maken van het toilet in het LOVERS Café (€ 0,50). De Semi-open boten hebben geen toilet aan boord.

Mag ik roken aan boord?

Nee, roken aan boord van onze boten is niet toegestaan, ook niet op het achterdek.

Hoe kom ik er?

Hoe kom ik het beste naar Amsterdam met het openbaar vervoer?
We raden aan om te kijken op: 9292.nl waar je jouw reis vanuit elke locatie in Nederland kunt plannen met actuele prijzen en tijden. 

Waar kan ik mijn auto parkeren?
Profiteer bij Q-Park van het speciale tarief voor LOVERS gasten, boek van tevoren jouw gereduceerde parkeerplaats via deze pagina.

Dichtstbijzijnde garages bij Centraal Station:

  • Centraal station Q-park: Prins Hendrikkade 20A, 1012 TL Amsterdam
  • Nieuwendijk: Q-Park: Nieuwenzijds Kolk 18, 1012 PV Amsterdam

Klachten

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

Je kunt je klacht mailen naar hello@lovers.nl of bellen met de service desk via +31 (0)20 214 31 11.

Ik ben niet tevreden met de afhandeling van mijn klacht. Wat kan ik doen?

Onopgeloste klachten over digitaal aangeschafte producten op Lovers.nl kunnen opgelost worden via de Online Dispute Resolution

Ben je op zoek naar: